Saturday, December 17, 2011

makin hari makin merindui

kekadang ak confius, nape eh???
senang betul budak2 nie melekat kat ak...kalo jejalan pn mst da mate budak2 nie memandang...*hehe, comel sgt ke aku...^v^ blushing suda...*..yg plg mengejutkan, siap bole melekat budak2 nie kat aku, n da yg bergado2 rebut ak smp nangis la diorg...rindunye kat dats moments...rindu nk bersame2 lagi....rindu nk dgr pd panggilan n jeritan manje anak2 pg2 panggil "KAK NAD"...rindu nk anak2 duduk tas peha n minta dgr cerita mereka n minta ku bercerita....rindu nk selesaikan pergaduhan antara mereka...rindu nk berlari2 n berkejar2an...rindu nk dpelok2 tiap2 ari...rindu nk bersame2 makan sedulang..rindu pada sume la...waaaa, rindunye...

KRQ 2011...oh adik2 @ anak2 nuraniah ku yg seramai 45 orang...mummy sudah amat rinduan kat kamu2...

anak2 ku yg akan diingati slalu...walopn kamu nakal2 belaka, tp xpe, kak nad x kesah sbb 2 sume wat kan ingatan akk pada kalian sume...kak nad rindu sgt2 kat adik2..
akan kak nad tulis name2 adik sume agar terpahat smp bile2 ye adik2...=)
banat: balqis humaira, iman illiyin, elham, najwa, nasuha, farhani, kaiysha, ainal, dek-pa, alysha, nisa, afrina, adawiyah, syarifah, aisha, afifah, maryam, yasmin, raudhah, noraina
banin: mikhail, haiqal, aqasha, fahim, fahmi, aidil, zulfikar, harith, syahid, syukri, haziq, adeeb, adib, naufal, adam hakimi, fareez, erfan, arshad, emran, hadi, wafi, eiman, amirul, izzat, yaseer, zahin
*rindu gak kat rkn fasi seperjuangan...fitti, hazirah, amini, zana, yani, kak wan, nurul, kak muni, fatin, ummi, n ustaz2*



Lagu kenang2an antara kita...Suke lagu nie..Best..Persembahkan : Usamah Bin Zaid

video

Saturday, December 3, 2011

D Power of Ears

Smlm br je pas buka kan citer power not Power Rangers, tp Raihan Ranger tok adik2 nuraniah..modul mengenal pasti sifat mahmudah dan mazmumah dari movie...Alhamdulillah, sumenye berusaha berganding bahu (no gado2 n perang mulut..)..bole kongsi2 kertas (koyakkan tok sharing..=) )..Bagus adik2 akak..

~ Lama x ngomel2 ubi berisi kat cnie ~

D Power of Ears...hmmmm..apekah i2???? i2 la untungnya jadi kakak terbaik n sporting..siap da yg sudi rekemen kan kat bro diorg la...
*blushing2 terus pipi i....bukan syok sendiri, tp kenyataan...lalalala*

Last sab2, kete ak dpenuhi adik2 yang ak sendiri xtau tang mane daya tarikannya ak nie, tp drebut2 tok dtemani bersama2 mjadi teman berbual spjg perjalanan program....mcm2 citer yg dkongsi shinggala part yg wat ak makin takut dgn org2 banting...
*plez +ve n clear ur mind...not everyone dear..=)*

Alkisah, time 2 otw ke rumah perlindungan wanita2 teraniaya yg mostly pregnant..
*hmmm ak fhm perasaan mereka, sbb ak pn pernah terasa daniaya oleh lelaki yg x berhati perut...xpela xde jodoh..iALLAH Allah janjikan yg lebih baik...*
but, yg tercalit d hati ak br skit jika dbanding dgn mereka..kecian n menyayat hati n hampir menitis air mata dgr luahan hati mereka....kerna da antara mereka smp dbuang keluarga..tp yg paling2 wat ak tersentap bila mendengar citer mengenai mualaf yang dirogol beramai2 sbb menukar agama...pas2 dtakdirkan mengandung, tp perut dipijak2 shingga gugur...dirogol sekali lagi, anak sempat lahir, tp mati didera...dan akhirnya melahirkan lagi, dan kini sebaya kanak2 yg sedang belajar ABC 123, tp diketok kepalanye n terencat budaknye menyebabkan saiznye seperti bayi...sungguh menyayat hati..n rase marah sgt pada mereka yg kejam n zalim i2...

haaa, smbg balik otw kesana, telinga ku dibaja dgn kisah menyayat hati juga...tp nk marah pn ada gak..marah sbb mereka nie lebih berminat kepada tarikan lelaki...apela nk jadi dgn anak2 muda sekarang...sekolah menengah x hbs lagi, tp perangai n keinginan seperti org dewasa...hmmm...yg merugikan, diri mereka sendiri dbaham hidup2...pergi bertujuan ikut kawan mengejar lelaki...x sempat jumpa, da diumpan dgn air coca-cola...dgn kata lain dr mereka, budak tersebut antara mangsa perdagangan manusia....BODOH sungguh pabila nafsu bermaharajalela...
Yg plg bodoh, sbb die tertipu dgn pelajar yg baru masuk n berpura2 baik n alim...padahal berniat buruk...n pas dikaji selidik, rupanya budak 2 da dbuang keluarga, n idup dbawah jajahan buah hati yg menjual dadah...*hmmm, nape xde yg report eh?? mane chekgu2 yg konon chekgu cemerlang??? ai, bukan nk memburukkan chekgu skang, tp mmg lain chekgu dlu n skang...chekgu skang adlh chekgu ujung bulan (istilah yg didapati drpd beberapa chekgu yg mengiring ank2 murid ke kem kelolaan kami...hmm pe la nk jadi....bekerja tok duit semata2...usaha lebey 2 da xde da dlm kamus mereka)...=(

dlm byk2 citer menyayat hati, telinga aku jg dhiburkan dgn ketawa n kisah2 lucu dr anak2 kump nuraniah...comel sungguh mereka....namun ari nie, ilang saba gak aku pabila bersama2 berkejaran dgn mereka yg sedang bermain bola sepak dgn songkok....aiii, xpasal2 ak kne jd gol keeper x bertauliah...smp menangis la 3 org..n da yg menarik muncung panjang...tp da kata budak2, hmmm, kejap je...tp bgsnye, blkg aku mmg berlari diorg, tp depan aku, terketar2 suara nk bgtau sebab kesalahan...ai, mcm chekgu disiplin da....
* 2 mggu da dik...akk terpaksa gak bertegas demi mendisiplinkan adik2 tersayang...makin lama kamu berkenalan, makin dasiat jadinya kelincahan kamu2 ye...aiii, bole masuk olahraga la akk pasnie..*

walopn bermarah2an manje, ak tetap cepat reda...da kate marah manje kan..=)
ala, nakal2 mereka pn, keletah mereka sentiasa wat kte hepi n bahagia....ak suke ble da yg jadikan ak tempat report kesalahan org lain, tmpt berkongsi suka duka, pengalaman idup..yg plg best, pg2 ak akan dpelok erat oleh mereka2 yg menyayangi aku n da yg smp kan duduk tas peha empuk ak tok berciter meluahkan perasaan...~ SGT BAHAGIA...TERIMA KASIH YA ALLAH~

byk betul kegunaan telinga aku kini...dr suka, duka, manis, masin, pahit, sumanye bersatu ke otak n dtafsirkan dr mereka sbg, "akk la kakak plg sporting, n saaaayaaang kak nad..."

LUV U MY BELOVED ADIK2..=)