Saturday, December 17, 2011

makin hari makin merindui

kekadang ak confius, nape eh???
senang betul budak2 nie melekat kat ak...kalo jejalan pn mst da mate budak2 nie memandang...*hehe, comel sgt ke aku...^v^ blushing suda...*..yg plg mengejutkan, siap bole melekat budak2 nie kat aku, n da yg bergado2 rebut ak smp nangis la diorg...rindunye kat dats moments...rindu nk bersame2 lagi....rindu nk dgr pd panggilan n jeritan manje anak2 pg2 panggil "KAK NAD"...rindu nk anak2 duduk tas peha n minta dgr cerita mereka n minta ku bercerita....rindu nk selesaikan pergaduhan antara mereka...rindu nk berlari2 n berkejar2an...rindu nk dpelok2 tiap2 ari...rindu nk bersame2 makan sedulang..rindu pada sume la...waaaa, rindunye...

KRQ 2011...oh adik2 @ anak2 nuraniah ku yg seramai 45 orang...mummy sudah amat rinduan kat kamu2...

anak2 ku yg akan diingati slalu...walopn kamu nakal2 belaka, tp xpe, kak nad x kesah sbb 2 sume wat kan ingatan akk pada kalian sume...kak nad rindu sgt2 kat adik2..
akan kak nad tulis name2 adik sume agar terpahat smp bile2 ye adik2...=)
banat: balqis humaira, iman illiyin, elham, najwa, nasuha, farhani, kaiysha, ainal, dek-pa, alysha, nisa, afrina, adawiyah, syarifah, aisha, afifah, maryam, yasmin, raudhah, noraina
banin: mikhail, haiqal, aqasha, fahim, fahmi, aidil, zulfikar, harith, syahid, syukri, haziq, adeeb, adib, naufal, adam hakimi, fareez, erfan, arshad, emran, hadi, wafi, eiman, amirul, izzat, yaseer, zahin
*rindu gak kat rkn fasi seperjuangan...fitti, hazirah, amini, zana, yani, kak wan, nurul, kak muni, fatin, ummi, n ustaz2*



Lagu kenang2an antara kita...Suke lagu nie..Best..Persembahkan : Usamah Bin Zaid

video

Saturday, December 3, 2011

D Power of Ears

Smlm br je pas buka kan citer power not Power Rangers, tp Raihan Ranger tok adik2 nuraniah..modul mengenal pasti sifat mahmudah dan mazmumah dari movie...Alhamdulillah, sumenye berusaha berganding bahu (no gado2 n perang mulut..)..bole kongsi2 kertas (koyakkan tok sharing..=) )..Bagus adik2 akak..

~ Lama x ngomel2 ubi berisi kat cnie ~

D Power of Ears...hmmmm..apekah i2???? i2 la untungnya jadi kakak terbaik n sporting..siap da yg sudi rekemen kan kat bro diorg la...
*blushing2 terus pipi i....bukan syok sendiri, tp kenyataan...lalalala*

Last sab2, kete ak dpenuhi adik2 yang ak sendiri xtau tang mane daya tarikannya ak nie, tp drebut2 tok dtemani bersama2 mjadi teman berbual spjg perjalanan program....mcm2 citer yg dkongsi shinggala part yg wat ak makin takut dgn org2 banting...
*plez +ve n clear ur mind...not everyone dear..=)*

Alkisah, time 2 otw ke rumah perlindungan wanita2 teraniaya yg mostly pregnant..
*hmmm ak fhm perasaan mereka, sbb ak pn pernah terasa daniaya oleh lelaki yg x berhati perut...xpela xde jodoh..iALLAH Allah janjikan yg lebih baik...*
but, yg tercalit d hati ak br skit jika dbanding dgn mereka..kecian n menyayat hati n hampir menitis air mata dgr luahan hati mereka....kerna da antara mereka smp dbuang keluarga..tp yg paling2 wat ak tersentap bila mendengar citer mengenai mualaf yang dirogol beramai2 sbb menukar agama...pas2 dtakdirkan mengandung, tp perut dipijak2 shingga gugur...dirogol sekali lagi, anak sempat lahir, tp mati didera...dan akhirnya melahirkan lagi, dan kini sebaya kanak2 yg sedang belajar ABC 123, tp diketok kepalanye n terencat budaknye menyebabkan saiznye seperti bayi...sungguh menyayat hati..n rase marah sgt pada mereka yg kejam n zalim i2...

haaa, smbg balik otw kesana, telinga ku dibaja dgn kisah menyayat hati juga...tp nk marah pn ada gak..marah sbb mereka nie lebih berminat kepada tarikan lelaki...apela nk jadi dgn anak2 muda sekarang...sekolah menengah x hbs lagi, tp perangai n keinginan seperti org dewasa...hmmm...yg merugikan, diri mereka sendiri dbaham hidup2...pergi bertujuan ikut kawan mengejar lelaki...x sempat jumpa, da diumpan dgn air coca-cola...dgn kata lain dr mereka, budak tersebut antara mangsa perdagangan manusia....BODOH sungguh pabila nafsu bermaharajalela...
Yg plg bodoh, sbb die tertipu dgn pelajar yg baru masuk n berpura2 baik n alim...padahal berniat buruk...n pas dikaji selidik, rupanya budak 2 da dbuang keluarga, n idup dbawah jajahan buah hati yg menjual dadah...*hmmm, nape xde yg report eh?? mane chekgu2 yg konon chekgu cemerlang??? ai, bukan nk memburukkan chekgu skang, tp mmg lain chekgu dlu n skang...chekgu skang adlh chekgu ujung bulan (istilah yg didapati drpd beberapa chekgu yg mengiring ank2 murid ke kem kelolaan kami...hmm pe la nk jadi....bekerja tok duit semata2...usaha lebey 2 da xde da dlm kamus mereka)...=(

dlm byk2 citer menyayat hati, telinga aku jg dhiburkan dgn ketawa n kisah2 lucu dr anak2 kump nuraniah...comel sungguh mereka....namun ari nie, ilang saba gak aku pabila bersama2 berkejaran dgn mereka yg sedang bermain bola sepak dgn songkok....aiii, xpasal2 ak kne jd gol keeper x bertauliah...smp menangis la 3 org..n da yg menarik muncung panjang...tp da kata budak2, hmmm, kejap je...tp bgsnye, blkg aku mmg berlari diorg, tp depan aku, terketar2 suara nk bgtau sebab kesalahan...ai, mcm chekgu disiplin da....
* 2 mggu da dik...akk terpaksa gak bertegas demi mendisiplinkan adik2 tersayang...makin lama kamu berkenalan, makin dasiat jadinya kelincahan kamu2 ye...aiii, bole masuk olahraga la akk pasnie..*

walopn bermarah2an manje, ak tetap cepat reda...da kate marah manje kan..=)
ala, nakal2 mereka pn, keletah mereka sentiasa wat kte hepi n bahagia....ak suke ble da yg jadikan ak tempat report kesalahan org lain, tmpt berkongsi suka duka, pengalaman idup..yg plg best, pg2 ak akan dpelok erat oleh mereka2 yg menyayangi aku n da yg smp kan duduk tas peha empuk ak tok berciter meluahkan perasaan...~ SGT BAHAGIA...TERIMA KASIH YA ALLAH~

byk betul kegunaan telinga aku kini...dr suka, duka, manis, masin, pahit, sumanye bersatu ke otak n dtafsirkan dr mereka sbg, "akk la kakak plg sporting, n saaaayaaang kak nad..."

LUV U MY BELOVED ADIK2..=)

Friday, November 25, 2011

rindunye

rindu2an jadinya aku setelah sekian lama tak ku tatapi mu,
membuat hati ku gundah gulana,
kini kau berjaya ku jerat sebentar dulu,
untuk menjadi teman luahan bicara.

of course la aku rindu. pada mu, duhai penyatu hati dan sanubari,
hanya padamu aku berani meluahkan segalanya,
bukan sang laki yang hanya pandai bermain hati,
tapi pada c diari canggih satu ku saja.

haha, ngoks tol la intro...

ok, alkisah menarik spjg mggu ni, aku da meletakkan diri ku seantero kanak2 seluruh kl-selangor...sungguh tidak menyangka, berhati ke-mak ibuan juga ye aku nie...hahaha...mmg best sbb adik2 nie  slalu menepek kat aku...cepat benar mereka menerima aku, memimpin tanganku, meminta aku meneman mereka kemana sahaja...oh syahdunya...yang best, ble aku marah, mereka kan cepat2 pujuk balik...nk like 100000x...=D

first in my life....aku dlantik tok jd PC tok sume slot bersama adik2 nuraniah (5-8thn)...thx umi n ustaz. kerana mempercayai aku...tp kini aku merasekan aku makin berubah...hmmmm...berubah ke???

haaa, masalah nie, berubah ke arah menjadi seperti mereka yg berumo 5-8thn...siang2 berkejar2an..malam2 mencari lagu2 comel kat youtube..mane la x naluri keanak2kan kuar kan...hahaha..cumel sungguh.....yg plg terase sbb tiap2 ari da postmortem, n tiap2 ari la sume mata2 kan memandang melahirkan rasa xcited nk dgr cerita seharian aku...betul2 felling cam budak2 yg sgt nk kan perhatian lak rasa...

iALLAH, sumenye hnya tok 3 mggu ni saja...mmg best n sgt2 la teramat seronok menjadi sprt mereka...xde terlintas langsung stress..tp sume 2 hanya sebagai nk mendalami n menarik minat adik2 nie tok bersama-sama dgn kita....tektik consulting program....menjiwai n menjadi seperti mereka adalah tips terbaik n berkesan...mmg cepat mereka kan pelok kite n berkejar2an n berebut2an nk bersalaman sblm balik....

aku suka program sebegini yg pengurusan duruskan oleh mereka yang matang, serba tahu, n lebih dewasa...segala masalah diselesaikan segera n kerja tidak bertangguh....Alhamdulillah, ALLAH memilih aku menjadi sebahagian dari program nie...Kem Rakan AL-Quran...hampir 200 peserta dr 5-16 thn...9 fasi banat n 8 fasi banin, umi n ustaz...semuanya menghasilkan satu keluarga yang harmoni dan IALLAH sentiasa dalam rahmat dan keberkatan Allah...sangat tenang bersama mereka...Shukran Ya Allah..

Alang2 aku dapat bersama2 mengenal Allah, Muhammad dan menghafal Al-Quran bersama adik2 yang makin menyayangi aku seadanya...3 hari kita tidak berjumpa, mst kak nad kan sgt2 merindui adik2 yang walopn nakal yang amat, tp akk tetap bahagia dik...sayang adik2 nuraniah akk..=)

Wednesday, November 9, 2011

Dia Datang

Itulah Dia,
Menghantui selalu di alam realiti mahupun dalam mimpi,
Yang datang tanpa dipinta dan diduga,
Lalu mencubit pintu hati.

Tidak ku sangka dikau dalam pelbagai rupa,
Senang datang tapi sukar melepaskan,
Kadang di atas, di tepi, dimana-mana kau suka la,
Membuat aku jiwa tertekan.

Dianggap ujian dan dugaan,
Mengajar aku erti kesabaran,
Malah menguatkan lagi ketaqwaan,
Dalam menyembahmu YA TUHAN..


Beginila keadaan aku solat raye baru ni..tunduk ke bumi je, sbb xnk org keliling wat mcm2 spekulasi..

sakit tp x sakit (zoom mode)

Ooohhhhh alahan yg aku sayangi, 
Mengerikan betul bila kau menjelma,
Kau tidak menyakitkan tapi aku takuti,
Kerna kau wat aku dikurung di istana..=(

Monday, October 24, 2011

aku gagal!!!

tersentap aku dikala itu,
sehinggakan ulser jadinya bibir atas ku gigiti,
aku masih dibayangi ketakutan itu,
walaupun kisahnya diikhitharkan selesai

tergamam terkedu aku membisu,
tatkala aku binggung tak tahu,
melihat dikau dilanggar sebegitu,
aku hanyut di alam aku

terus aku terbayang anak kecil itu,
yang dilanggar van dan lori tanpa rasa kasihan,
namun aku tidak sekejam itu,
walau aku terkoma diatas kerusi memeluk stering kereta kesayangan

ya memang aku sayang kereta hasil titik peluh selama ini,
tapi maafkan aku kerna letak kau kedua ketika itu,
ketakutan lebih banyak menghantui jasad dan sanubari,
air mata mengalir bukti kegagalan aku

tangisan aku tiada kesudahan,
adik yang kesakitan namun aku yang berlebihan ,
bukan untuk meraih simpati diatas kealpaan,
tapi kerana aku gagal mengawal emosi dan aku dihimpit kekesalan

duhai adik kecil yang menjadi mangsa keadaan,
maafkan akak diatas kelekaan keluar simpang,
mohon adik cepat disembuhkan,
agar adik seronok menghadapi hari mendatang

wahai haikal si baju kuning menyala,
inilah pertama dan terakhir akak janjikan,
menjaga adik-adik dan bukan hanya berkata-kata,
walaupun memandu di sana sudah tidak meyakinkan

untuk rakan-rakan seperjuangan,
izinkan aku mengangkat bendera putih itu,
melepaskan pikulan menjadi pemandu dan pengawal keselamatan,
demi tidak menyakitkan sesiapa lagi disitu

aku hanya manusia biasa,
yang sentiasa dihimpit kegagalan dalam kemenangan,
memang manis lagi-lagi mengenggami kejayaan luar biasa,
namun kepahitan yang harus ditelan sangatlah perit dirasakan

orang kata bila sangat hepi mesti kan datang kesedihan,
mungkin itu lah suratan yang ditakdirkan,
agar aku lebih berwaspada dimasa hadapan,
dan bersyukur diatas kenikmatan umur yang dipanjangkan

Thursday, October 20, 2011

Akal & Emosi

hmmmm........ mengeluh pjg nampaknye tiap kali terfikir pasal mereka..

tapi kejadian seperti ini mmg lumrah n kelaziman wajib terbit di setiap diri manusia..bukan nk membebel hal mereka saja..aku akui aku kekadang pun begitu..da kata nafsu itu wujudkan dan hati selalu berbelah bahagi, kompem emosi lebih memonopoli..

aku nie suka melihat sikap manusia dan kadang2 mengomel sorang2.."maaf ye sume".. x berniat pun nk terlalu awal tok wat kesimpulan..but people owayz judge d book by its cover...guyz, hav to remind n save in your mind..'first prediction owayz b wrong'...yeah ini pun aku wajib save n jadikan reminder n alarm hari2 aku agar aku x terbabas..

Akal seharusnya di jadikan sebagai kunci sosial management..n the padlock is h/her emotional..bila emosi da terkunci oleh akal, x ke aman dunia nie...manusia sume dapat berfikiran waras...n kejahatan kompem 0%..x yah susahkan askar n polis nk jaga keamanan...tapi semua 2 hanyalah mimpi..

manusia sukar untuk bertindak rasional...mmg emosi itu kekadang menyusahkan, tetapi masih perlu di tempat yg betul...baru manis kehidupan kan..=)

ape pun, cubelah kita same2 jadikan akal penguasa diri..biar akal yang memilih samaada memerlukan emosi sebagai peneman atau musuh ketat kerna kdg2 bertindak mengikut emosi lebih memudharatkan..diri sendiri juga susah...

ingat jua, kesalahan dgn Allah, mudah nak memohon maaf kerana Allah Maha Pemaaf..tp kesalahan dengan manusia!!!! sendiri ingatla sblm bertindak lagi2 n kalo sudi mencari di padang mahsyar, dipersilakan... conclusion, tahu tanggungjawab sendiri, sila la lakukan sebaiknya...jangan smp campur tgn org lain kerna bila da tercampur, susah nk d bahagikan kerna mula la timbul kuasa tiga iaitu syaitan yang menyesatkan....

p/s: Alhamdulillah sumenya berjalan lancar walopun byk liku2 dan kdg2 smp terhumban dalam mengenggam kejayaan..Tahniah sume..tp, hmmm, xtau kenapa d mata ni da anasir jahat wujud yg mane ade puak2 tnpa disedari d kalangan kita..dan kdg2 dlm keghairahan kita membina keluarga smp ade menjadikan musuh sebahagiannya..harap semuanya kan pulih seperti awal2 kte berkenalan..akk syg sume, n xnk la kesudahan kte mcm 2...akk minta sgt2 pasni adik2 akk sume dpt berfikir waras n matang, gne akal n buang emosi 2 jauh2...ingat tujuan n matlamat kite ye..'Yg baik kita kekalkan, yg buruk kita jadikan pengajaran agar tidak berulang lagi'.. xsyokla feeling gnie *~*

Lembutnya hati

Payah sungguh bila hati ni mudah mengikuti,
walhal dbelakang tadbir tiada sape amik peduli,
bukan senang nak mengelak kemahuan dituruti,
asal kerja jalan, semua lega, hmmmm diri disakiti.

Puas dimarahi dan diteguri,
maaf kan empunya diri yang masih begini,
harta duniawi alasan untuk berdiri,
walaupun menderita dan hilang keikhlasan sanubari.

Bukan tidak mahu menyebelahkan diri,
demi ukhwah yang terbina dan keberkatan ilahi,
complain mereka hanya mampu dipendam dan diratapi sendiri,
kelembutan hati sering disalah erti.

Runsing dan serabut demi sebuah penyelesaian,
masalah demi masalah meruntuhkan pegangan diri,
orang kata jaga diri dulu baru peduli hal lain,
hmmm da kata lembut hati sendiri tanggung penyeksaan abadi.

Hidup ini banyak kisah tersirat selepas tersurat mendahului,
sampai kekadang air mata tidak disedari membasahi pipi,
perit dan penat telinga dimarahi bertubi-tubi,
namun semua hanya dicatat di diari.

Tuesday, October 11, 2011

'Jauh & Pergi'

Ya ALLAH, maafkan hamba mu nie sbb terlalu membenci...

'Tolongla jauh, Tolongla pergi....'

Jauh sejauh2nya hanya itu aku mohon
pergi selamanya hanya itu aku rayu
musuh bukan kawan pun bukan
cuma aku benci itu kau da tau

pergila terus
jauhi langsung
dulu kini dan selamanya da ku bilang berkali-kali
kau muncul buatkan api meletus
ditambah lagi emosi pun terganggu
aku benci tolongla mengerti

aku hanya aku
kau hanya kau
kau hadir aku membisu
kerna kau tidak wujud lagi padaku

janganlah kau mencari lagi
jalani saja haluan sendiri
kisah kita hanya memori
yang aku da padam dari hati

Monday, October 10, 2011

grab d best thing only

kadang2 idup nie xtau nk isi dgn ape...smp kdg2 2 membuta je...BOSAN!!!
tp kadang2 2, bukan maen penuh xtvt...smp sakit 1 badan r...PENAT, TP SYOK!!!
cume kedang2 2 ade menda nk diisi, tp sengaja melonggokkan biar dwat ari lain...HAMPEH!!!

i2 la manusia,
x penah bersyukur dgn nikmat yg diberi..
bile da susah, baru terfikir salah sendiri yg alpa n jahil dlu..
nk wat cane kan, kejadian manusia mmg x sempurna...

same gak la dgn ak..
aih, idup skang nie bukan maen susah..
susahkan diri sendiri, parents, fmly, sumela..
mmg xnk pn...
tp bak kate umi, "Allah tgh menguji nie, lain org lain ujian..saba ye dan bykkan berdoa"...

byk btl pilihan dlm idup ak skang..
bab master, status, kete, keje...sume wat ak tension...
sakit pale tiap kali pk..hampir buntu cari penyelesaian...

ALHAMDULILLAH!!!
Allah permudahkan sikit urusan ku..harap2 la ak berjaya smp dapat masuk..
xsangka sgt, dlm sekelip mata, *without my knowledge n effort..but crony of course*

ak sgt xsuke care crony yg skang makin berleluasa..
menghadkan keupayaan manusia sbnrnye..
tp nk xnk, hny care 2 pembuka peluang kita...OH DUNIA!!!
peluang da dberi, kne la amik kan...da dpt 2nd stage nie, so ak kne pastikna berjaye next2 stage gak..
hrp2 ikt ape kehendak ak..amin~

2 n half year je ak ade kalo nk ubah sumenye..YA ALLAH, MAMPU KE AK NIE??
harap2la dpermudahkan juga..
dfikirkan, mmg peluang nie benda baik n sgt ptt ak amik..
tp yg merunsingkan n menakotkan, kemungkinan ak kne benti yg lame tok dptkan yg baru..
2 tahun yg lame 2 ak kne tinggalkan..SEDIH N SGT XMAU!!!
tp kalo ak tolak..RUGI!!! PUSING!!!

amik masa gak nk fikir..
end-up, ak amik yg positif..
menda yg dtg nie menda baik kan...AMIK JELA!!!
fokus kan diri ke arah 2, study n prepare for d interview..
hope sgt dpt n xyah tukar UNI...

INSYAALLAH...

*mmg 2 taun kan menjadi sia2..
tp bila jadikan 2 taun sbg perencah kehidupan n pengalaman idup kan bermakna jua..*

Success isn't how far you got, but the distance you traveled from where you started.
-Proverb

Thursday, September 29, 2011

Budaya Songsang

Pergi hanye sbg kebajikan,
Menemui Boss meminta izinnya,
2 Hari akhirnye kesampaian,
Berpeluang bersame bermandi manda.

Namun, lain hajat lain pula tersurat,
Ingin menolak tapi menarik perhatian,
Di mata janggal di hati kelat,
Anggap je belajar tambah pengetahuan.

Picit hidung, bau ditahan,
Melekat dibaju mcm diri sendiri yg lembu,
Nasib binatang perangai x sopan,
Kalo manusia, terkedu lidah membisu.

Gejala songsang makin tak terkata,
Diterima berkahwin, lagi confius jadinya,
Umpama lembu sekandang tiada betina,
Akal tiada, dosa tiada dirasa.

Berubahlah wahai insan sekalian,
Jangan kita disamakan dengan haiwan,
Berfungsinya akal memberikan pilihan haluan,
Adam dan Hawa pelengkap kehidupan.

p/s: Rujukan pengalaman hidup melihat peserta KRNB 1.0 memandikan lembu2 jantan di Kelanang, Banting..Sangat terkejut bile bos kate, "Sume Jantan 2"....

Monday, September 26, 2011

jom kayoh basikal

22-25hb sept 2011....Alhamdulillah Allah memberikan lg ak peluang tok berbakti kepada ummah...dan terima kasih juga sbb 3 bulan ni hidup ku kan berisi *bukan bdn ye berisi*, tp masa i2 kan berisi dgn program2 rekreasi n beramal...BEST..xnyangka sugguh, rupenye nie la favourite ak n rupe2 nye jg, benda cengini la yg ak cari selama ini...ble join menda camni, byk sgt buka mata n hati ak..mane x nye, asik tgk keletah pelbagai manusia kan kan kan..

kali ni program kembara remaja nafas baru...obj nye nk sembohkan pesakit2 rokok tegar dkalangan pelajar....tp carenye dgn full kan time adik2 nie dgn kegiatan luar yg confirm wat diorg lupe nk rokok iaitu BERBASIKAL..*akk respect btl dgn adik2 nie sbb bole berbasikal bukan maen jauh d highway lg dr sek msg2 ke kem Alim, Jugra.. tugas ak time 2 bw kete plg laju penah ak bw la = 10-20km/j...haha, papepn mmg best experience ak dpt...thx to IMM, ABIM, n MySihat..*xnyangka jg Abg Radin suggest ak tok accept ABIM as my work at FB..huhu..means??? Alhamdulillah...kirenye ak nie xdela dkire as tanam anggur...

*tp yg jadi masalah nie, ble idup da bz, ble la PROJECT MASTER ak nie nk hbs????* tp dpikir2, da alang2 defer kan..pe kate keje je setahun nie, pas2 smbg balik dgn se struggle nye tok hbskan master pas2 dgn duet gaji yg ak kumpul sthn nie....bgs gak..hmmmm, kne solat istikharah nie...

smbg balik citer kembara basikak nie...FREE je penyertaan. tp ape masalah hanye 10 org je peserta yg djempot dr sek...hmmm, Alhamdulillah meningkat ke 17 mlm 2...n Alhamdulillah makin bertmbh2 dgrnye tok mgg dpn n seterusnye....*best feeling, ble maghrib d masjid jenjarum yg mane br pas eskot balik adik2 nie...pas2 jmp adik2 br yg b'tnyekan pasal kem.."MEH LA JOIN"...nie mst kes adik2 nie terpegun jmp kwn2 diorg balik pakai baju merah....mane x nye baju cantik..=D

rase sgt2 xcited nk jmp sb2 seterusnye...mgg nie pn da gle dasiat best program..nie kan mgg seterusnye yg kayuhan nye lg jauh...sgt 2 rindu nk jmpe d next...sgt x nyangke tentatif program yg last min decide menjadi 1 program yg sgt2 best...yg plg siok EXPLORE RACE ala2 amazing race, yg mane adik2 nie kne berbasikal ikt hint n da smp check point, adela denda tok diorg..da yg kne patah balik kayuhan tok kire walid brg layang2..da yg x nyangke dalam hati ade taman sbb bole decorate sampah jd a present gift...berbusuk mandikan lembu..berdebat d tepian pantai...n interview pakcik2 nelayan..REALLY, I LIKE IT!!!!

but, ade gak yg wat ati nie sikit panas, 1 nye sbb kete ak koto n hmpr2 dlanggar...aaaaahhhh..nsb baik program best...so menda 2 anggap je small matter...UNTUNGLA KORANG....

n balik2, buka email yg 4 hari x buka, tau2 ak dpt interview...mmg sgt2 best..hrp2 dpt keje nye..IALLAH...

Tuesday, September 13, 2011

berpade2 la muslimah oi!!!

 lame da jejari nie x menari ats keyboard nie...sibok beraye la kot..hoho...Alhamdulillah sebulan berposa, iALLAH, terjage kumat kamit mulotku, syak wasangka hasutan setan d otak ku n cuitannye d hati...tp pas bergemanye takbir raye n solat raye, MASYAALLAH!!!!

Bukan nk mgate, tp da asam garam kehidupan kan...umpatan nie la tandanye setan da bebas...NYAH KO DR IDUP KU!!!!! mmg menarik beraye n solat raye d Kota Metropolitan, mane x nye sbb dpt berjemaah dgn pelbagai masyarakat pelosok dunia..pndg kiri kanan, mmg da terase mcm kte la tourist...

tp yg terkezut nye, ade la 2 kes nie....mayb ade sebabnye nape begitu yg dipilih mereka..Ya Allah, murahkan rezeki mereka Ya Allah untuk mendapat pakaian yg lebih sempurna...

*xptt la akk2 sekalian, berenda2 n sendat mendat pakaian nye n kekadang nmpk segala lurah dendam d Rumah Allah, Tmpt Ibadah nie..Perbetulkan ye..*

Saturday, August 27, 2011

asimen BM!!!! giler payah.

DONE!!! by 5pm, 27/8/200 after i sacrificed my 3 sleeptime...
Alhamdulillah..Payah gak wat asimen BM lg2 pasal kemanusiaann, tp da topup skit sal isu2 semasa + politik + ekonomi + perundangan...Ape yg penting????YEAY AK BERJAYA....

Sejarah tercipta lg...asimen bertajuk: 
"Pihak Berkuasa Tempatan sering kali dikritik dari aspek kelemahan
menyediakan perkhidmatan kemudahan Bandar yg mencukupi & memuaskan.
Bincangkan faktor2 yg mempengaruhi kelemahan ini"


Credit to Nurliana Mohd again...thx dear..


*Sekurang2nya, dptla i berqiammullai di 10 mlm terakhir nie..=)

Wednesday, August 10, 2011

Bile nenek2 idup sebumbung

Hari ke-11 umat Islam Malaysia berpuasa:

~ kol 9 ak dpt panggilan..."MAKWE nk dtg..cepat kemas rumah pe yg pttla.."
* terus berdebar2 ak...langsung bersiap n mengemas pe yg ptt 2 la walopon kenyataan rumah ni mmg sntiasa kemas..Demi nenek yg 1 nie, persiapan die lain skit dr menyambut kdtgn nenek lg 1 yg mmg da lame menginap kat rmh ni sejak arwah atok sakit n terus menetap......sejak  10.10.10*
~ jam 10.30 td, tibalah MAKWE di rmh keluarga ku dgn special delivery with Alfard itam maksu ku..
*dlm ati, ADUYAI..berat la keje aku..*

JAHAT la pulak hati ini..tp bukan bermaksud g2...aiii, salah paham da sume org nie...meh citer skit kisah nenek2  favourite ku...

1 nenek ku ini dr melaka bonda ayah ku yg berketurunan cina..tp skang Islam, insyaALLAH..name glamor MAKWE...die mmg dok sorang2 kat rmh peninggalan arwah pakwe *xtaula ape gelaran atok ku sorang nie sbb 1 cucu pn xsempat dgn beliau*..jd makwe nie mmg berdikari n berani orgnye n sgt la kaki window shopping..kehebatan die mulutnye tau..heheheee...kdg2 2 rase mcm kurang best, tp kdg2 2 sgt best sbb x penah sunyi....*die sgt bertuah sbb anak2 die sume berjaya n idup sng ALHAMDULILLAH...*

1 lg nenek dr kedah, rumah kampung dkelilingi pokok getah..name glamor TOK...sgt lemah lembut, berhati mulia, setia, tp xreti dok diam plak...tok nie kaki da robot tp biaselah dr kecil hidupnye dkerah tok wat kerja...nie da dok rmh kami disuruhnye duduk, tp kejap2 die bangun g check kain walhal baru jemur n kejap2 g dapur la...nie nenek yg mmg terlebih rajin...tp takot dok sorang2..hehe, klaka time nk suruh die tdo sorang2 kat bwh dlu2..last gagahkan diri jg pnjt tgga nk tdo ats..comel la tok..

KESIMPULANNYA: CONTRAST KAN KAN KAN.....

n ak yg cucu sorang pompuan nie mula la risau sbb da berhari2 tok nk dgn ak n makwe nie pn mmg dr dulu lg ble da ak, die mmg nk kepit dgn ak...nk wat cane kan CUCU KESAYANGAN...hahaha...

adoi..cane ye nk uruskan 2 2 skali nie???? *tetibe teringat, adoi, susahla ak tdo 5 6 hari nie sbb kan da kedengaran dengkuran....haaaaa, nie la bahana ble da biase dok sorang n nk kne berdua plak...mcm mane la ble da berlaki t..ADOYAI!!!..*

Wednesday, July 20, 2011

pengsan~

Last week ade kem ngan adik2 dr SRA Bangsar...nie la kem plg dasiat ak g...nk kate xtvt berat, xdela...tp sbb ending die ak demam + sakit tekak + batuk + selesema..n plg ak terkejut sbb lengan ak lebam smp pecah darah..da masuk hari ke 3 nie pn still x kebah lg demam n lebam nie...kuatnye adik2 nie..xpela, demi sebuah pengalaman yg beharga n xbole dpt dr tempat n mase lain kan kan kan (Nurliana Mohd, 2011)...

Tp d top experience is ak masuk SUKAM kategori angkat berat tau...xpenah2 jd, nie la first time...5 budak pengsan dkala night walk berlangsung...tp ak angkat 4 je...lg sorang ak angkat time br kaki nie nk melangkah masuk utan *JUNGLE TRACKING*...pasal nie adik grp ak, so ak la terpakse mengusungnye sorang2 masuk kem balik...mane x lebam lengan ak kan...*Oh, kuat juga ak nie!*

N plg menyayat hati pula, signal langsung xde termasuk la celcom, digi, maxis, sume2la...TENAT...3 hari tanpa hp..mmg xpenah dwat spjg 7 thn idup bersame hp nie.. mmg unpredictable la program dis time...but still NJOY..=D

Wednesday, June 29, 2011

Oh Biologist

Bagi seorang Pelajar / Pekerja Tegar Commit,
Bosan berlaku pabila tiada aktiviti.
Lebih tepat pabila malas datang lagi.

Bagi insan bernama Biologist,
Tak semestinye tiada aktiviti.
Tapi da kerja tu lebih menunggu dari diisi.

Hidup mereka seperti insan sejagat.
Bezanya, mereka melahirkan anak2 setiap hari.
Dan mudah pula membunuh umpama tiada hati.

Mereka tiada kenal erti masa dan penat.
Agar objektif dicapai dan supervisor senang hati.
Walau hilang minat dan semangat di laboratori.

Perilaku da seperti orang gila, Dahsyat.
Memikir benda yang tak pasti.
Berbuat juga asik tak menjadi dan dikerap kali.

Usah ditanya perihal penyakit.
Ada yang sampai panadol tak perlu lagi dicari.
Kene jumpa Pakar baru menjadi.

Serabai, ha amat tepat.
Shirt and Jeans sudah sebati.
Bile mase pulang kompem muka hilang seri.

Kahwin pun jadi citer hangit.
Status terlajak dan lanjut usia da tak pelik lagi.
Yang berjaya kahwin, zuriat pulak tak ramai.

Hmmm, memang da tersurat.
Mane yang cuba berjinak, fikirlah berkali-kali.
Gud Luck to me and u'lls pun da luak didengari.

Ape la nasib si biologist.
Tuah ayam nampak di kaki.
Tuah kami, harap2 cepat ditemui.

Monday, June 27, 2011

Pertaruhan cinta

Hati yang telah lama berkunci kini diketuk kembali.
Pertemuan yang tidak disangka mengubah persepsi cinta.
Membuatkan hatiku berdetik ingin lebih mengenali.
Menukar persahabatan menjadi cinta.

Setiap detik dan ketika diisi bersama.
Hati berbunga mekar dan ikatan janji sepanjang hayat dibina.
Segala kekhilafan dibutakan demi memori terindah yang tercipta.
Impian dipasang menggelapkan hati agar terus setia.

Namun pelangi sememangnya sementara dilangit biru.
Diriku padamu hanya sebagai boneka gelak tawa.
Kepercayaan dan pengorbananku menjadi pertaruhanmu.
Umpama menjadi bukti dikau dewasa.

Kejammu sehingga aku rebah dan layu.
Zalimmu sehingga aku lemah dan pilu.
Aku sayu.

Kenapa harus kecantikan di permainkan.
Kenapa harus kelebihan di persoalkan.
Kenapa harus kemegahan di sanjungkan.
Kenapa harus keperitan di perakhiran.

Salahkah aku menyintaimu.
Salahkah aku memaafkanmu.
Salahkah aku mengharapkanmu.
Kembali dipangkuanku.

Tangisan air mata engkau hadiahkan.
Hati yang rapuh kembali membuka peluang kedua.
Namun engkau kembali hancurkan.
Kini ia tertutup selamanya.

Menyesal ku akui.
Mengizinkan hati dimain sekali lagi.
Meski cinta masih teguh terkunci.
Meminta engkau menjauhi.

Pertaruhan cinta kini mengunci semula hatiku.
Mengusung jiwa kembali sepi.
Beribu sesalan dihambat pilu.
Kini tiada lagi cinta di hati.

Sendiri

Dari kecil ku hanya sendirian,
Sehingga besar pun aku masih terasa sendirian.

Disana aku dibiarkan sendirian,
Dan disini juga aku tetap berdiri sendirian.

Dahulu aku cekal ditinggalkan sendirian,
Kini aku gusar dan bimbang pabila sendirian.

Maafkan aku yang memilih sebegini.
Segala kecintaan pada paras rupa akan dirosakkan.
Segala kecintaan pada kekuasaan dan kemasyuran hanya bagaikan angin.
Sumenya aku tepis bukan melambangkan kemegahan.
Tapi aku mengharapkan kejujuran dan keikhlasan.
Buat percintaan yang berkekalan.

Keruhnya makin membunuh jiwaku.
Sakitnya makin menusuk benakku.
Peritnya makin menikam kudratku.
Aku makin membisu.

Akal dipilih bukan hati.
Selamat tinggal aku harapkan untuk seketika.
Namun bukan mudah aku menggengami.
Mengharap kemampuan bersendirian sementara.
Namun mendung mendatangi bersilih ganti.

Perlukah aku kembali lagi.
Memberi peluang kedua pada diri.
Yang diharap membantu aku berdiri.
Menbuang kesepian sendiri.


Duhai hati

Duhai hati,
Bagaikan terhantuk sesudah lama disesati hasutan nafsu menyesatkan.
Bimbang akal makin dirosakkan dengan syak wasangka buruk yang menjahanamkan keimanan.
Bagaikan terlecur sesudah dihempap batu besar berlava api di pergunungan.
Bimbang  jiwa makin terus rentung bersama nyalaan persoalan yang makin merumitkan.

Duhai hati, 
Mungkin pelbagai soalan bermaharajalela dan meruntuhkan separuh keimanan dijiwa.
Mungkin pelbagai kebarangkalian dosa kau simpulkan sebagai penyesalan disebalik kejadian tersurat ini.
Mungkin jua sebagai ujian memantapkan iman dan ilmu didada.
Mungkin jua semuanya dikau tidak mengerti.
Mungkin dikau membenci, tapi kebaikan adalah pengakhirannya.
Mungkin dikau menyukai pula, tapi kehancuran dan kebinasaan yang tertulis disini.

Duhai hati,
Inilah derita kehidupan yang bukan untuk dilemahkan tapi untuk diduga.
Indah atau sengsara bukan penentunya tapi jaminan Syurga adalah jawapannya yang dicari.
Impian hidup bagaikan menggunung hanya dirancang agar lebih mengenal-Nya.
Iringan bebanan tidak kan lebih keupayaan kudrat insani.
Iman diteguhkan, Redha diiringi di setiap ketika.
Istigfar berpanjangan mengelak keraguan menjadi kemudharatan diri. 

Duhai hati, 
Dahulu dikau berasa lemah dan bersedih hati, padahal darjat yang tinggi adalah janji-Nya.
Disertakan iman yang teguh, mengubah 1001 alasan kepada jawapan.
Disingkap hikmah yang tersembunyi disebalik setiap ujian-Nya. 
Dambaan teragung kebahagian sejati yang pasti menjadi kepunyaan.  

Duhai hati,
Terpujuk sungguh kini dgn bait2 kate  yg diiring bersame ayat suci Al-Quran itu.
Terharu sungguh hati bile setiap masalah dungkaikan dgn jawapan tersirat sebegini.
Tersentuh sungguh naluri diri yang hampir rebah ke bumi ini.
Terimalah sungguhnya mimpi kekecewaan dan kegagalanmu yang terpahat dulu ada kemanisan diakhir nanti.

Sunday, June 26, 2011

Hanya Aku Yang Tahu

da xtau da nk pk mcm mane pasal mase depan yg sgt2 blurr n haru biru nie..
da xtau da nk bergerak mcm mane lg dgn emosi mahupun physical n financial yg kronik..
da xtau da nk wat ape dgn hari2 esok yg x menentu panas n hujannye..
da xtau da nk cakap mengikut akal logik..

bingung, stress, dan jiwa kacau....

kenape terlalu byk masalah n makin bertimbun n terlalu beratnye tok d galas lagi..
kenape terlalu byk kisah kehidupan ku mahupun kisah org ku syg yg berputar belit meminta aku selesaikan..
kenapa terlalu byk liku2 dlm meneruskan perjuangan dan ade mase aku seperti berpatah sayap lalu menghempas bumi..
kenape terlalu byk persoalan dlm hati dan akal yang sehingga buntu menanti jawapan..

rumitnye kehidupan ku...

mampukan aku bertahan tok secebis mase lagi..
mampukan aku bertahan menepis segala muslihat hidup yang hanya bertujuan menggagalkan aku..
mampukah aku bertahan menolak segala badai dan berkorban tok sisa2 kehidupan ini..
mampukan aku bangkit semula dan berdiri sebagai pejuang sehingga ke garisan penamat itu..

jawapannya, hanya aku yang tahu...

ya, semuanya hanya aku yg tahu..
dan hanya aku c pelangi yang akan terjadi selepas hujan turun d pagi hari..
hanya aku yg kan pastikan sumenye terjadi dgn keizinan-MU..
dan hanya aku mampu mengubah fantasi menjadi realiti..

Monday, June 20, 2011

comel x??




mane yg berkenan d mate???
nk wat ape eh menda alah logo nie???
hehe...
nie la minat i yg da lame terkubur dlm ati..



suke sgt wat menda2 kretif motive nie...esp yg hasilnye cute miut as me...huahuahua...yg penting hasil nie ramai yg suke n ramai yg tau appreciate it..so if menjadi godaan proposal kami, xlame lg, kan establish la logo ni....harap2 amin...thx u'lls support n meminatkan diri join d venture...


but, does its means dis is my TAKDIR MASA DEPAN???


OH!!!!!!i know i like creative n cute things...but i like to have a better n adventure job...WAHHHHH!!!!! still confiusing lg....n dlm dilemma...mane ptt i wat???


A. Wat master smp hbs, tp2 gne biasiswa FAMA..
B. Dgn berat hati, stop bentar wat project master 2, n keje full time yg xtau bape lame nk keje...
C. Master dteruskan, tp wat weekend n mlm....siangnye, keje part time...@      sebaliknye..*means i kne pindah la..tp parents x kasi...=( *
D. Wat bisness kecil2an (ex: jual cuties things hasil jahitan sendiri...WAH, sukenye!!!!)..tp modal????


HMMMMMMMM??????????????

Wednesday, June 15, 2011

A Famosa Water World (3h=12x)

Did u believe it??

IN 3HOUR = 7SLIDE = 12TIMES SLIDING = ME???

ak sndiri TAK PERCAYA, TAPI INI TERJADI...(lirik retnasari-tenda biru)...mmg xsedar diri da tue bangka, punye la layan suke njoy sorak gumbira wat sume menda alah nie; inner tube slide (6x), family raft slide (1x), body slide-blue n white (3x), high speed slide-yellow n white (2x)....pas2 layan wave pool n lazy river lg..

mlm 2 je, terus hampeh sgala kudrat otot kaki ku yg culture shock..tdo pn mmg kalo kne gempa bumi pn xrase la...tp mmg siok habis..smp ke ari nie masih terbayang2 lg keseronokan menjerit n tercampak sudah masalah sekali wak2 sliding 2...yg plg best naik  these seven-storey slides bcoz its provide a heart-stopping, yet breathtaking high velocity joyride as you can hurtle down and reach the ground in just a few seconds!...(www.afamosa.com) giloz ummm la...mmg berbaloi panjat tangga YELLOW yg tinggi amat 2..siap menikmati keindahan hutan n highway jap kat tgh2 2 la...ble da smp ats, masing2 cuak nk turun dlu...

*as me d oldest sister n d only girlz at d top....FUSHHHHHH!!!! ak slide..amazing n awesome*...da 2 punye ramai tggu kat bwh nk interbiu...huahua, masing2 cuak nk naik, n ak nie kire pendorong diorng...

 AK PAKAI TUDUNG (YG GAYE AYU NIE) PN NAIK DGN RILEKSNYE N TERJUN DGN HATI KERINGNYE... XKAN KORANG XBERANI KOT!!!!

Smp skang ak TERSENTAP dgn ayat bro nie, "DIE NI BUKAN TOMBOY TP HATI KERING"....DASIAT TUAN2x

another memories, ak n 2 ank dara lg bw golongan ayah2 nie naik body slide...mule2 ank2 dare je g xdpt naik...pah2, ble bawa daddy masing2, dapatla...*oooo, g2 ke trick die*..mcm biase ayah2 @ laki kne buka baju...gurlz xyah sibuk2 buka aurat ye...bole je naik..n mcm biase gak, anak2 turun dlu, dturuti ayahnye...kat cnie pn da part klaka...ble time ayahnye turun, dtgh2 slide 2, splash almost d water inside...mmg geli hati la tgk..da la sume bapak2 nye begitu jua...pas2 masing2 da pas tenggelam n timbul, telinga sume merah n masing2 berkata, 
"naik darah ak jap td"...

yg plg dasiat tuan2 n puan2 skalian, ak naik inner tube slide 6x...mane x nye, ade 2 jenis slide..1st time g dgn ank2 dare je...2nd time teman ayahnye, 3rd time teman adik2 b-boyz I plak.. x ke 6x jdnye..nsb baik tngga die besar2 n x curam...xdela rase penat sgt..FUHHHH!!!, yg nie pn hebat sbb sliding dgn pelampung 8, pas2 da byk kali gak jumpe tmpt mcm nk terbalik pelampung dwatnye...n plg kelaka ble time ak naik dgn adik ak sbb dlm ramai2 teman ak naik, die sorang je yg wat pelampung terbalik ble smp...mmg fail la pendaratan 2...=D


muke penat


conclusion, kalo da org ajak lg, mmg ak nk sgt g lg..best giloz....hilangla memories kat cowboy town mlm semalamnye yg sgt x best...xde menda nk citer kat cowboy town 2..yg ak bole ckp, muke penari n penghibur die sgt2 la masam n xphm sepatah pn diorng cakap...tp da gak part klaka: HUJAN sblm SHOW START...sumela berlari2 g berteduh kat entrance...nasib baik kejap je..pas2 cowboy pn dtg jual payung n mop sit...majlis penutup family day kami pn wat kat dewan dlm cowboy town..bout their food pn bole2 aje la n sgt2 manis...but food dkt AFamosa resort sgt sedap...sgt sgt sgt berkali2 ganda la....
konon xsedap sgt la...tp berpinggan2 n bermangkuk2...


THANKS MTAT...THANKS DAD...

1 kepala..parents borek, children rintik




d another best memories..TQ



Monday, June 6, 2011

poor rabbit

dtakdirnya, kami sekeluarga nk kuar dinner..
dtakdirkan, bumi dbasahi rintikan hujan..
dtakdirkan, ak mengintai dbalik lubang2 pagar..
dtakdirkan, ade rabbit berlari2 anak tok berteduh dbwh rimbunan dahan..



SOOOOO TIUTTTT!!!!

alololo, ciannye die...sapela tuan die ye.. bak kate kwn I, " he so beutiful n innocent..n he so lucky to get u.." tetibe bangga la plak..bertuah badan kalo dpt bela rabbit free...mahal 2 kalo tgk quality n mutu en rabbit nie...

Sunday, June 5, 2011

WE @ AAK

Ade Aku Kesah @ AAK
"OMG, LOL, BFF, and IMHO are four of 900 new words that have been added to the OED"

dasiat2..xsangka da jd trend kan chat acronyms tau sng citer shortform2 nie..sume menda kalo bole nk dsingkatkan termasokla pemakaian gadis2 melayu ISLAM kini..ape nk jadila..sedar2la yg diri 2 masih djajah...tp ble dngomel2 masalah masyarakat nie, sstgh org kan kate, 'Dunia kan da nk Qiamat..'...ye I know, 2 sume tanda2nye...tp xkan kte nk berdiam diri mcm da berputus asa dgn ape yg da tertulis...yg plg ak marah n meluat n menyampah rasenye ble org nie name dlm IC Islam, tp sbt 'OMG'...YA ALLAH, kan lebih sedap bunyi, siap Allah bg ganjaran pahala lg...tp tetap sume magungkan 'ASAP' term 2..if ASAP in siapkan kijo bagus gak la bunyi ye..tau ASAP dlm chat...tp mmg rase panas je telinge nie kalo da yg jdkan sebutan hari2an...wey, pk la pe kan jd kat ank2 korang in future t..hbs la paper BM & BI diorg..alololo cian~


tp yg plg wat ak rimas if berdepan dgn org yg suke sgt sbt WE @ AAK..mmg ko xkesah..tp hati ak membare je...lg2 tiap kali ko wat salah n dgn idung dtinggikan, pas2 ko sbt WE...uiiii, panas je grrrrrrr!!!!!...mmg la NYC, but it will become my problem OK..plez la MYL...BG OK...very tired with ur xmenentu mood 2...plez la dont b 2 emo...people dont like tau..last but not least, plez jg terlalu bermegah dgn hasutan setan yg suke2 ati die suroh ko bersyak wasangka buruk kat org lain...there will be 1000 reason in 1 behavior...just dont judge people if u did'nt know d true things...


~BURUK PADAHNYE BLE DA SALAH SANGKA


*se lg ingatan, ASAP tunaikan solat, but dont ASAP @ roket dlm perbuatannya..*

Saturday, April 30, 2011

i dpt surat dr Lawyer????

d petang yg Peace without War, tetibe umi pas kan 1 surat yg wat ak berdebar2 giloz...

      mane x nye, sbb da lame x dpt surat nie...

tp yg wat ak musykil sbb sampul die dr syarikat guaman, U....Wah...1st time dpt surat dr lawyer...da la Lawyer 2 beralamat dr johor..

    ape yg ak bole kate, "mmg membuang mase u'lls g pejabat pos mengepos + menghabiskan duit beli sampol n setem + sia2 je kowang spend mase kowang tulis surat notis nie....pasal ape tau, pasal u'lls x bergerak selari dgn sistem u'lls...1 lg yg i bole kate, u'lls nie mmg materialistik...."

meh i bg bukti ats ape i ckp...
ni bukti i da baya da pd 26/4/11

nie plak surat notis u'll yg mane tarikh d'kuarkan pd 28/4/11...da la suruh bayar +rm15 tok kos surat nie d'anta..
KAN DA KATE U'LLS BETUL2 BUANG MASE....yg x thn sbb additional charge 2...

mcm nie eh system negare kte..sentiase x berlari selari.. kan da x environmental friendly...sia2 jela hari sabtu jadikan hari without plastics.with u'lls plak membazirkan pokok balak 2..PK LA sendiri u'lls..

Tuesday, April 19, 2011

simtom die da datang...

  1. tiap kali solat, da je bunyi2an krek kruk d kakiku..
  2. saban hari, belakang badan ku sgt2 la sakit..
  3. angin, hmmm jgn ckp la...mmg byk..xkire la angin dlm badan maupun angin nk marah org...
  4. dlu, sistem pigmentasiku over expressed @ cepat matang..smp skang tinggal tanda..
  5. luka, mmg obviously lambat semboh...pas2 parot 2, lucky la kalo ilang...
  6. penah check blood pressure..Alhamdulillah normal..tp Dr kate salur darah ku kecik...die suruh precaution..2 last sem la...skang????
  7. haaa, plg ngeri n menakotkan...AK DA MAKIN JD PELUPA NIE!!!!...GAWAT!!!..bgn nk g amik brg nie..pas2 da smp kat meje keje yg x smp seminit jalan, trs terkial2 pe nk wat...MAKKK TULUN!!!
Astagfirullah...ape da jadi dgn diri ku + rkn2 lab ku...da kah sumenye sbb makanan seharian kte???ari2 makan chemical..ari2 idu waste....ari2 ngadap hazards...

Dlm Islam, ubat pelupe, kne rajin ngaji...*kwn2 ingat 2...ak pn kne slaloo ingatkan diri sendiri..cume kdg2 kalo balik kijo da penat gle, pale pn da pusing, kompem x dan isya lg da terbongkang..pe nk jadi nie????*

*YA ALLAH, bantu hambamu nie YA ALLAH..berikan kudrat n keupayaan pada hambamu ni tok terus beribadah pada Mu..sekiranye nikmat yg Kau pinjamkan ini perlu diambil semula YA ALLAH, ambillah pabila hamba-Mu ini sudah berpeluang untuk berbakti pada kedua ibubapa nya dahulu YA ALLAH..permurahkan rezeki hamba-MU ini YA ALLAH..amin*

Monday, April 18, 2011

adik2 kesayangan

Dulu slaloo je berangan2 nk adik gurlz...siap join program family angkat, anak2 yatim + miskin..tp sume xsebulu...time program je jupo pas2 lost contact...tyme skoll kat just seen dlu pn da maen harry + hermione...sronok sgt2 sbb da kakak + adik angkat d alam maya *realiti bukan fantasi tau*..saling x mengenali tp sentiase berutusan suran + dedication gift + present + jajan + etc *sume letak ats pili bomba warne merah 2*...slaloo gak ngendap2 nk tau sape kakak + adik kte..tp x penah berjaye...*kirenye mmg effective la game nie*..last da nk ujong taun + time jamuan blok, barula tau sape gerangan nye...hepi sbb da tempat tok luah perasaan + citer2...tp nk wat cane kan, time 2 hp xde lg = lost contact jue...nsb baik da fb..dpt gak jupo balik kakak 2..tp adiknye ilang...

2 kesah dolu2 la...nie kesah skang + br lg terjadi...I LIKE IT...at last...

I ade, U ade ke????

ade ape 2??? ade adik2 kesayangan la...hehe..adik2 kat rmh tetap akk sayang cume da kate u'lls guys, i'm d only gurlz..dats why..when d gurlz come, of coz i more hepi ..*OPZZ Perkauman plak..*..its will be acceptable to them dats like me which is only d one in sibling n only d one stay far away for a long time...but Family still d FIRST..cume dgn ade mereke, not to much feel lonely now...weekend je, da bole kuar jalan2...hepi..suke..da adik yg suke calling + kaco2 kat fb..thx adik2 sudi hadir dlm idup akak...rase sgt dhargai + menghargai lg2 ble i'm still single..

However mimpi ngeri dtg lg...., by d end of this year, abg n adik i kawin sekali jalan...*TERCABAR U!!!!..huwaaa, WHAT HAPPEN 2 ME???? mcm mane adik bole dlu nie???*  

dlu mcm xbest ble d gelar kakak..tp ble da join ngaja tuisyen, join kem..of course la kakak yg adik2 nie kne panggil I...bolela~  akak x kesah...lain sgt feeling ble dok dgn adik2...dlu kat tusyen, da adik mira, alin, nabhan, adam, fairuz, nisa, ulfa, hamiza, nazmi...sume kerenah mcm2 + sgt2la nakal..bising sepjg mase..tp i xkesah sbb akk tau kamu sume not skema typo..akk suke org yg happening...tp cian adik2 nie, asik2 kne marah sbb bising..*ala aunty, kat sekolah da belajar serious, kat tusyen bagi la life skit system pembelajarannye...lg cepat masuk + ingat tau...*

kat kem pn, i ingat i mude..rupenye i sister paling tua...xpela akak xkesah juga...yg penting adik2 akak tetap terbaik...akak nie org yg cepat n sentiase keje dlm stress...nsb baik jupo korang..so balance la emosi akak skang..xdela akak masam2 slalooo...THX U'LLS...meh akk sebot name korang...akk nie pelupa...boh kat cnie, tua nanti pun still bole ingat kan..=D
berok2 d hutan belantara =  huda, ana, alis, idah, adib, maz, hafiz, ammar, zik, faiz, abu, zul, akim, abg zizan, taufiq, nizam, mira, achik ;P..*kalo marah akk jual...*



t akk curi lg gmbr dr adik huida ye boh kat cnie..;P

Sunday, April 3, 2011

ENMAC -GSM Mobile Quran MQ3500..RM299 ONLY.


Target market yg bole jual beli direct..sbb urusan jual beli nie kalo jauh2 susah..so sng citer, hanya area KL n sempadannye aje saya menjual, n anda bole membeli..INSYAALLAH...

saya pn da memiliki 1...da function mcm hp biase bersame 
 Bluetooth, FM Radio,1000 Phone Book, Camera, SMS, MMS, GPRS and WAP, Video Player, Voice Recorder/Player, 
 

 Accessories: 
 - Device, Earphones, Rechargeable Battery, Mobile phone charger, User Manual, Qibla Compass, Surah Index
  



Digital Quran Features:


   Exciting New Features:

   - Double Sim
   - Quran & Books Different Font selection
   - Complete Quran Recitation in voice of Famous 7 Qari (Recitors)
   - Auto Silent Mode during Pray Times in Masjid
   - 26 Languages Quran Translations
   - Complete Tafseer and Authentic Hadeeth Books collection
   
   Complete Holy Qur'an
   - Recitation of Complete Holy Quran in the voices of world top 7 recitors
   - Beautiful Uthmanic Arabic text style font enhancing the true spirit of reading
   - Bookmarking of Surah/Verse
   - Synchronised Quran text and translation with recitation audio.
   
    Qari (Recitors):
   
   - Abdul Rahman Sudais
   - Saad Al-Ghamdi
   - Maher Al-Moeqali
   - Abu Bakar Shatri
   - Mishary Bin Rashid
   - Ali Al-Hudaifi
   - Siddiq Al-Manshawi
   
   Quran Translation in 26 Languages

    Albanian, Azerbaijani, Bosnian, Dutch, English, Finnish, French, German, Hausa,
    Indonesian, Italian, Latin, Malay, Malayalam, Persian, Polish, Portugue, Russian,
    Somali, Spanish, Swahili, Tamil, Thai, Transliteration, Turkish, Urdu
      
   Quran Tafseer:

   Complete following authentic Tafseer Books text with Chapters and Section Indexing:
   
   - Tafseer Ibne Katheer (Arabic)
   - Tafseer Jalalain (Malay/Indo)
   - Tafseer Al Qurtabi (Arabic)
   - Tafseer Al Tabari (Arabic)
   - Tafseer Ibne Katheer (English)
   - Tafseer Ibne Katheer (Urdu)
   
   Ahadith Collection:

   Complete following authentic Ahadeeth collection Books text with Chapters and Section Indexing:

   - Sahih Al Bukhari (Malay/Indo)
   - Sahih Muslim (Malay/Indo)
   - Sunan Abu Dawood (Arabic)
   - Sunan Al Nasaa'ee (Arabic)
   - Sunan Ibne Ma'ja (Arabic)
   - Sunan Tirmazi (Arabic)
   - Riyadh us Saliheen (Arabic)
   - Ahadithe Qudsi (Arabic)
   - Al Kabaer (Arabic)
   - Arbaeene Nawawi (Arabic)
   - Bulughul Maram (Arabic)
   - Sahih Al Bukhari (English)
   - Riyadh us Saliheen (English)
   - Riyadh us Saliheen (French)
   - Arbaeene Nawawi (English)
   - Sahih Muslim (Indonesian)
   - Sahih Al Bukhari (Urdu)
   
   Supplication (Doaa) Books:

   - Haj & Umrah Guide (Malay/Indo)
   - Daily Adhkar (Arabic)
   - Hisan ul Muslim (arabic)
   - Supplications collection (Arabic)
   - Supplications Collection (English)
   - Hisan ul Muslim (English)
   
   Other Islamic Books:

   - Al Raheeq ul Makhtum (Arabic)
   - Qasas ul Ambiya (Arabic)
   - Ahkam ut Tajweed (Arabic)
   
   World Wide Prayer Times and Qibla Direction:

   - Thousands of cities in the whole world
   - Auto Silent Mode in Mosque during pray times
   - Fajar, Shrook, Zuhar, Asar, Maghrib, Isha
   - Juristic (Madhab) Setting
   - Graphical Qibla Direction Reference
   - Prayer Time Local Mosque and Adhan Time adjustment option
   - Prayer times are calculated on "World Muslim League" method for different cities (World-Wide)