Monday, June 27, 2011

Sendiri

Dari kecil ku hanya sendirian,
Sehingga besar pun aku masih terasa sendirian.

Disana aku dibiarkan sendirian,
Dan disini juga aku tetap berdiri sendirian.

Dahulu aku cekal ditinggalkan sendirian,
Kini aku gusar dan bimbang pabila sendirian.

Maafkan aku yang memilih sebegini.
Segala kecintaan pada paras rupa akan dirosakkan.
Segala kecintaan pada kekuasaan dan kemasyuran hanya bagaikan angin.
Sumenya aku tepis bukan melambangkan kemegahan.
Tapi aku mengharapkan kejujuran dan keikhlasan.
Buat percintaan yang berkekalan.

Keruhnya makin membunuh jiwaku.
Sakitnya makin menusuk benakku.
Peritnya makin menikam kudratku.
Aku makin membisu.

Akal dipilih bukan hati.
Selamat tinggal aku harapkan untuk seketika.
Namun bukan mudah aku menggengami.
Mengharap kemampuan bersendirian sementara.
Namun mendung mendatangi bersilih ganti.

Perlukah aku kembali lagi.
Memberi peluang kedua pada diri.
Yang diharap membantu aku berdiri.
Menbuang kesepian sendiri.


No comments:

Post a Comment