Sunday, June 26, 2011

Hanya Aku Yang Tahu

da xtau da nk pk mcm mane pasal mase depan yg sgt2 blurr n haru biru nie..
da xtau da nk bergerak mcm mane lg dgn emosi mahupun physical n financial yg kronik..
da xtau da nk wat ape dgn hari2 esok yg x menentu panas n hujannye..
da xtau da nk cakap mengikut akal logik..

bingung, stress, dan jiwa kacau....

kenape terlalu byk masalah n makin bertimbun n terlalu beratnye tok d galas lagi..
kenape terlalu byk kisah kehidupan ku mahupun kisah org ku syg yg berputar belit meminta aku selesaikan..
kenapa terlalu byk liku2 dlm meneruskan perjuangan dan ade mase aku seperti berpatah sayap lalu menghempas bumi..
kenape terlalu byk persoalan dlm hati dan akal yang sehingga buntu menanti jawapan..

rumitnye kehidupan ku...

mampukan aku bertahan tok secebis mase lagi..
mampukan aku bertahan menepis segala muslihat hidup yang hanya bertujuan menggagalkan aku..
mampukah aku bertahan menolak segala badai dan berkorban tok sisa2 kehidupan ini..
mampukan aku bangkit semula dan berdiri sebagai pejuang sehingga ke garisan penamat itu..

jawapannya, hanya aku yang tahu...

ya, semuanya hanya aku yg tahu..
dan hanya aku c pelangi yang akan terjadi selepas hujan turun d pagi hari..
hanya aku yg kan pastikan sumenye terjadi dgn keizinan-MU..
dan hanya aku mampu mengubah fantasi menjadi realiti..

No comments:

Post a Comment